ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

فاز نخست ساختمان انتقال خون خراسان رضوی، پس از ۱۳ سال انتظار به بهره برداری می‌رسد

  • کد خبر: ۸۷۸۴۵
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
فاز نخست ساختمان انتقال خون خراسان رضوی، پس از ۱۳ سال انتظار به بهره برداری می‌رسد
سرانجام بعد از ۱۳ سال انتظار و عبور از حاشیه‌های فراوان، امروز هم زمان با میلاد امام حسن عسکری (ع) فاز اول پروژه پیر ساختمان مرکزی انتقال خون استان خراسان رضوی به بهره برداری می‌رسد.

لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ سرانجام بعد از ۱۳ سال انتظار و عبور از حاشیه‌های فراوان، امروز هم زمان با میلاد امام حسن عسکری (ع) فاز اول پروژه پیر ساختمان مرکزی انتقال خون استان به بهره برداری می‌رسد.

حدود ۱۳ سال قبل زمانی که طرح ساخت ساختمان مرکز جامع انتقال خون در مشهد به تصویب رسید و کلنگ ساخت آن اوایل دهه ۹۰ به زمین زده شد، کسی فکرش را هم نمی‌کرد که ساخت این ساختمان حدود یک دهه طول بکشد. حالا پس از کش وقوس‌های فراوان، فاز اول پروژه‌ای که طبق تعهد پیمانکار قرار بود در سال ۱۳۹۴ به بهره برداری برسد، باز هم با ۶ سال معطلی از آخرین وعده افتتاح، در مساحتی بالغ بر ۳۵۰۰ مترمربع و با هزینه کرد اعتبار ۳۵ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

۱۰ میلیارد دیگر تا تکمیل فاز اول

دراین باره سرپرست اداره کل انتقال خون خراسان رضوی به خبرنگار ما گفت: این فاز شامل ساختمان اداری و مرکز خون گیری است، اما هنوز برای تجهیز کامل این فاز به مبلغی معادل ۱۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است.

حمیدرضا اسلامی افزود: اکنون تجهیز مرکز اهدای خون، رمپ پارکینگ و نصب آسانسور از فاز نخست باقی مانده است که برای تجهیز این موارد ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و هنوز هیچ اعتباری در اختیار نداریم.

وی با بیان اینکه برای ساخت فاز اول پروژه از سوی سازمان برنامه و بودجه تنها ۹ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است افزود: بقیه اعتبار مورد نیاز را با کمک سازمان انتقال خون کشور و وزارت بهداشت و درمان تأمین کردیم.

نیاز ۱۰۰ میلیاردی برای ساخت فاز دوم

سرپرست اداره کل انتقال خون خراسان رضوی با بیان اینکه هنوز هیچ اعتباری برای ادامه کار ساخت فاز دوم ساختمان تخصیص نیافته است، بیان کرد: برای ساخت فاز دوم ساختمان ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است. اسلامی گفت: کل مساحت ساختمان فاز یک و دو معادل ۱۰‌هزار متر مربع برآورد شده است که با افتتاح امروز حدود یک سوم مساحت پیش بینی شده به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: اکنون ۶۲ بیمارستان در خراسان رضوی تحت پوشش خدمات ما هستند. بی تردید با راه اندازی فاز فنی ساختمان، فعالیت‌های زیادی در حوزه تولید فراورده‌های خونی و نیز مطالعات و پژوهش محقق خواهد شد.

اسلامی با اشاره به اینکه متأسفانه کم لطفی‌های ریالی به این سازمان حیاتی زیاد است، افزود: در ۵ سال گذشته دست کم ۳۰۰۰ تخت بیمارستانی به مجموعه استان اضافه شده است و این در حالی است که تعداد کارکنان انتقال خون کاهش داشته است و با حداقل نیرو کار می‌کنیم و بعضا در بسیاری از پایگاه‌ها حتی با کمبود نیروی خون گیر مواجهیم.

وی یادآور شد: اداره کل انتقال خون استان اکنون کل استان را با تعداد ۲۴۰ نیروی انسانی پوشش می‌دهد. در مشهد به تنهایی حدود ۴۰ نیروی خون گیر داریم و این تعداد کم نیرو باعث می‌شود در برخی موارد اهداکنندگان ساعت‌ها در صف اهدای خون معطل باقی بمانند.

مجوز جذب نیرو نداریم

وی گفت: پیگیری‌های زیادی برای جذب نیرو انجام داده ایم. مدیران سازمان در تهران نیز به این موضوع واقف اند و قول‌هایی داده شده است، اما هنوز مجوزی برای استخدام و جذب نیرو صادر نشده است.

اسلامی اظهار کرد: امسال کل بودجه تخصیص یافته به سازمان معادل ۳۷ میلیارد تومان است که با در نظر گرفتن هزینه‌های جاری و حقوق و دستمزد کارکنان بودجه‌ای برای سایر برنامه‌ها باقی نمی‌ماند.

افزایش ۲۰ درصدی تعداد مراجعه کنندگان در مشهد

سرپرست اداره کل انتقال خون استان افزود: در هفت ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل تعداد مراجعه کنندگان برای اهدای خون در مشهد با ۲۰ درصد افزایش همراه بوده است.

وی بیان کرد: در این بازه زمانی همچنین تعداد دفعات خون گیری در مشهد با ۱۹ درصد افزایش، تعداد اهداکنندگان مستمر با ۲۰ درصد افزایش و تعداد اهداکنندگان با سابقه با ۲۳ درصد رشد همراه بوده است.

وی ادامه داد: آمار اهدا کنندگان مرد و زن در مشهد نیز به ترتیب با ۲۰ و ۲ درصد افزایش در هفت ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل به ثبت رسیده است.

سرپرست اداره کل انتقال خون خراسان رضوی اظهار کرد: از ابتدای فروردین امسال تا پایان مهر در استان تعداد مراجعه کنندگان نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته با ۱۴ درصد رشد همراه بوده است و این در حالی است که آمار اهداکنندگان مستمر با ۱۲ درصد افزایش و نیز تعداد خون گیری‌ها با ۱۳ درصد رشد گزارش شده است.

اسلامی بیان کرد: تعداد اهداکنندگان مستمر در این مدت در استان با رشد دوازده درصدی، اهداکنندگان بار اولی با ۱۲ درصد رشد، اهداکنندگان مرد با ۱۴ درصد رشد و اهدا کنندگان زن با ۵ درصد کاهش همراه بوده است.

وی تأکید کرد: مجموع افرادی که در سال گذشته برای اهدای خون به پایگاه‌های اهدای خون استان مراجعه کرده اند نیز حدود ۱۶۷ هزار نفر به ثبت رسیده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->